Top

Cocosul, ingredientul minune

Natura ne oferă încă o dată o sursă de sănătate la care putem apela cu încredere. De data asta, în “farmacia naturii”, ingredientul minune este nuca de cocos. De la bine cunoscutul ulei de cocos, până la făina de cocos – recomandată în dieta celor care suferă de diabet, nuca de cocos are multiple efecte benefice asupra sănătății.

 


O să vorbim despre toate formele în care nuca de cocos ne poate îmbunătăți viața de zi cu zi.

 

  • Uleiul de cocos

 

Contrar părerii populare, conținutul ridicat de acizi grași saturați nu face din uleiul de cocos un inamic al organismului. Asemenea fructului de avocado, nuca de cocos face parte din categoria grăsimilor sănătoase.
Uleiul de cocos are diferite întrebuințări “minune”:

 

  • îl poți folosi în bucătărie ca înlocuitor al untului
  • se poate adăuga mâncărurilor și băuturilor, pentru energie zilnică
  • pe piele, înlocuind crema hidratantă
  • în rețete naturale de deodorant, pastă de dinți, săpun, detergent, balsam de păr, exfoliant
  • ca demachiant natural
  • înlocuitor pentru crema anti-age
  • în îngrijirea bebelușilor
  • pentru prevenirea vergeturilor, mai ales în timpul sarcinii
  • ca lubrifiant natural
  • în menținerea sănătății funcției tiroidiene
  • ca SPF natural împotriva arsurilor solare
  • poate ajuta la îmbunătățirea nivelelor de insulină
  • în tratatea iritațiilor animalelor de companie
  • în rețete de treat-uri organice pentru căței

 

 

 

 

  • Laptele de cocos

 


Laptele de cocos este obținut prin amestecul dintre pulpa de cocos și apă. Cu o consistență cremoasă, laptele de cocos conține 20g de grăsime și 180kcal/100g. Poate fi cu ușurință un înlocuitor al tradiționalului produs lactat.

 

 

  • Apa de cocos

 


Apa de cocos a luat avânt odată cu decoperirea că poate înlocui în mod natural băuturile pentru sportivi. 250ml conțin mai mult de 10% din DZR de potasiu, un electrolit ce se elimină prin transpirație.

 

 

  • Făina de cocos

 


Făina de cocos este o alternativă sănătoasă de a adăuga aromă de cocos prăjiturilor. Cât despre beneficiile pe care le oferă, doar două lingurițe conțin 5g de fibre și 2g de grăsimi saturate. Poate înlocui clasica făină în dieta persoanelor care suferă de diabet, aceasta ajutând la scăderea indicelui glicemic.

 

  • Pulpa de cocos

 


Odată ce îndepărtăm coaja VERDE a nucii de cocos, dăm de pulpa albă, cărnoasă. Dacă ții o dietă low-carb, află că o linguriță de pulpă conține aproximativ 7g de carbohidrați și 4g de fibre (16% din DZR).

Eu folosesc deja ulei de cocos organic în locul cremei hidratante si lapte de cocos, pe care îl fac acasă, pentru cerealele de la micul dejun. Tu în ce fel folosești cocosul și pentru ce? Dacă ai vreun secret, împărtășește-l cu noi! #eroinalifestyle

Share This:

Eroina
No Comments

Post a Comment