Top

Cafeaua ajută la slăbit. Da, da, ai citit bine! Cum trebuie să o bei?

“Neața, pui tu de cafea?” Asta e replica mea preferată, atunci când mă trezesc. A mea și a multor altor persoane pentru care ziua nu începe fără licoarea magică. Desigur, unii o tratează ca pe o dependență, și nu greșesc, însă nu vorbim de una negativă. Din contră, cafeaua este foarte sănătoasă, atunci când este băută cu măsură. Este plină de antioxidanți și nutrienți care îți pot îmbogăți starea de sănătate. Hai să aflăm împreună de ce e bună cafeaua.
6
 1.            Îți crește rapid nivelul energetic și te face… mai deșteaptă
 Știm prea bine că te vei simți mai puțin obosită dacă bei cafea. Asta pentru că ea conține un stimulent numit cofeină, care odată absorbită în sânge, ajunge rapid la creier și inhibă adenozina, cea care comandă creierului să se liniștească și să adoarmă. Practic, are efectul invers al acesteia, astfel încât, organismul se va reactiva ori de câte ori primește cofeină. Acest lucru poate duce, însă, la epuizare, de aceea consumul de cafea trebuie să fie moderat.
2
 2.            Te poate ajuta să slăbești
 Da, da, ai citit bine. Majoritatea suplimentelor de slăbit de pe piață conțin cofeină, tocmai pentru că s-a dovedit că rata metabolismului tău poate crește cu 3 până la 11 procente consumând această substanță. Ai grijă, însă, nu înseamnă că poți bea cafeaua cu frișcă și zahăr și să aștepți să scazi în greutate. Încearcă să reduci cât mai mult din zahărul pe care îl adaugi în ceașcă, până ajungi să o bei “neagră”.
5
 3.            Îți crește performanța fizică
 Cofeina stimulează sistemul nervos și te ajută să crești nivelul adrenalinei din sânge. Studiile au arătat că performanța ta sportivă poate crește cu 11-12%, așa că noi îți recomandăm să bei o cană de cafea cu o jumătate de oră înainte să intri în sala de fitness.
8
 4.            E o bombă nutritivă
 Nu degeaba i se spune “apa neagră”. Într-o singură cană de cafea vei găsi vitaminele B2, B3 și B5, Magneziu și Potasiu. Ce-i drept, cantitățile acestor nutrienți nu depășesc 10% din necesarul lor zilnic, însă, dacă este să ne gândim, nimeni nu bea o singură porție de cafea într-o zi plină, așa că procentul va crește considerabil.
7

 5.            Îți scade riscul de a te îmbolnăvi de diabet, Parkinson, Alzheimer sau demență

 S-a observat o scădere cu până la 60% a riscului de îmbolnăvire la băutorii de cafea. Diabetul, boală de care suferă mai mult de 300 de milioane de oameni, poate fi ocolită, dacă bei în fiecare zi mai mult de o cafea. Și Alzheimerul și Parkinsonul, bolile pentru care, momentan, nu există leac, pot fi evitate cu ajutorul acestei băuturi. Desigur, grija pentru sănătatea ta trebuie să continue cu o dietă sănătoasă și multă mișcare.
1
 6.            Îți protejează ficatul 
 S-a dovedit faptul că ciroza poate fi ținută la distanță cu ajutorul cafelei. Dacă bei patru sau mai multe cafele pe zi, reduci cu 80% riscul de a te îmbolnăvi de ficat. E cam mult, totuși, nu?
9
 7.            Nu îți afectează inima!
 Din contră, te va proteja împotriva unui infarct. Probabil  ai auzit că îți crește rapid tensiunea, și e adevărat, însă nu există nici un pericol în acest sens. Studiile au arătat că băutorii de cafea trăiesc mai mult decât cei care refuză această băutură. Este, se pare, cea mai sănătoasă licoare de pe pământ, după apă.
10
 Mi s-a făcut poftă de o cafea fierbinte. Mă duc să-mi pregătesc una. Să avem o săptămâna plină de energie!
tumblr_nv5eu1nWC81rlpicfo1_r1_400

Share This:

Eroina
No Comments

Post a Comment