Top
insarcinata vara

7 motive pentru care este bine să fii însărcinată vara!

Când am aflat toamna trecută că sunt însărcinată, am fost în extaz! După un scurt calcul, am descoperit ca primul nostru copil avea să vină pe lume undeva la final de iulie, în zodia Leu. Încă un motiv de bucurie! Se spune despre copiii născuți sub semnul Leului că sunt veseli, iubitori și abundă în creativitate. Apoi am realizat că ultimul trimestru al sarcinii, perioada în care voi fi “cât casa”  o voi prinde în plină vară. Asta mi-a mai domolit entuziasmul. Dar odată ce m-am documentat puțin, am aflat că există câteva motive excelente să fii însărcinată vara. Recunosc, unele nu mi-ar fi trecut niciodată prin cap. Iată partea însorită a unei sarcini de vară, din punctul de vedere al unui medic ginecolog!
„Multe paciente evită sarcina în timpul verii din cauza temperaturilor ridicate. Dar, odată ce au analizat bine situaţia şi-au dat seama că, de fapt, există câteva motive serioase care uşurează sarcina în timpul sezonului de vară. Unele sunt evidente, dar la altele s-ar putea să nu se fi gândit în prima instanţă”, spune dr. Silviu Iștoc, medic primar obstetrica-ginecologie.

 

Vara este un moment excelent pentru exerciţii în aer liber.

Mersul pe jos şi înotul sunt cele mai benefice sporturi pentru viitoarele mame. Ambele sunt cu impact redus, oferă avantaje cardio mari şi sunt un motiv perfect să ieşiţi din casă şi să vă relaxaţi. Înotul oferă o soluţie necesară pentru creşterea în greutate, pentru întărirea articulaţiilor şi pentru înlăturarea căldurii de vară. Aerobicul pe apă este favoritul multor femei însărcinate, deoarece este singurul loc în care se simt uşoare, iar apa este răcoritoare.
„Mersul pe jos este una dintre cele mai bune forme de exerciţii fizice în timpul sarcinii, deoarece poate fi făcută de femei indiferent de condiţia fizică şi de stadiile de sarcină. Exerciţiile acestea oferă o multitudine de beneficii pentru sănătate atât pentru mamă, cât şi pentru copil, inclusiv furnizarea de mai mult oxigen pentru muşchi şi ţesuturi şi, prin urmare, pentru copil prin placentă. Acest lucru se traduce într-o placentă care funcţionează mai bine şi oferă mai multe substanţe nutritive celui mic. Purtaţi pantofi confortabili, de susţinere şi consumaţi multă apă”, explică specialistul.

 

Fructe şi legume proaspete din abundenţă.

Mulţi dintre noi ştiu deja cât de importanţi sunt nutrienţii din aceste alimente pentru o mamă şi un copil sănătoşi. Bogate în vitamine şi substanţe nutritive importante precum carbohidraţii care dau energie şi fibre, fructele şi legumele sunt principalele elemente de hrănire pentru un copil sănătos.
„Vara, femeile sunt mai predispuse să mănânce alimente mai răcoritoare şi mai sănătoase, cum ar fi fructele şi legumele crude şi salate cu somon, carne de vită sau carne de pui. Vă puteţi planta cu uşurinţă propriile legume organice şi plantele condiment, le puteţi găti şi le puteţi îngheţa pentru a vă prepara alimentele pentru bebeluşi odată ce copilul este suficient de mare”, completează dr. Silviu Iștoc.

 

Soarele înseamnă vitamina D.

În timp ce este important să nu vă expuneţi prea mult la soare şi să purtaţi în mod constant un agent de protecţie solară, câteva minute pe zi petrecute în baia de raze vor expune pielea la mai multă lumină UV, ceea ce o face să producă mai multă vitamina D. Deficitul de vitamina D este foarte comun în timpul sarcinii şi a fost legat de un risc mai mare de diabet gestațional, preeclampsie şi vaginită bacteriană.
„Desigur, există câteva surse de hrană, cum ar fi laptele fortificat şi peştele gras, dar suplimentarea cu vitamina D este, de asemenea, încurajată. Este foarte dificil să obţineţi o cantitate suficientă doar prin alimente, de aceea este bine să vă consultaţi cu medicul în această privinţă”, afirmă specialistul.

 

Haine lejere şi vaporoase.

Îmbrăcămintea de maternitate a parcurs un drum lung în ultimii ani. Acum, opţiuni adorabile abundă pentru rochii de vară, fuste şi costume de baie. Sezonul cald este perfect pentru viitoarele mămici, care pot purta haine lejere, fără cusături şi alte elemente care să le deranjeze.

 

Un risc mai mic de RSV.

Virusul sincitial respirator (RSV) este un virus extrem de contagios care provoacă o infecţie a tractului respirator. RSV poate fi grav pentru bebeluşii prematuri sau pentru cei care suferă de probleme cardiace şi pulmonare, în special la vârsta de 6 luni şi mai mici.
RSV apare, în general, între octombrie şi mai, astfel încât bebeluşii născuţi în lunile mai calde sunt mai puţin susceptibili să îl dezvolte, de aceea este bine să vă gândiţi şi la acest aspect atunci când programaţi o sarcină.

 

Hidratarea este uşoară şi gustoasă.

Este esenţial să vă hidrataţi foarte bine în timpul sarcinii, dar cu atât mai mult în timpul zilelor călduroase de vară. Odată ce aţi obţinut cota zilnică de H2O, vă puteţi răsfăţa şi cu alte băuturi naturale şi gustoase, pline de nutrienţi.
Aceste cocktailuri fără alcool au un gust minunat, arată foarte bine şi sunt, de obicei, bogate în vitamine şi minerale necesare copilului din pântece pentru a se dezvolta, dar şi viitoarei mame, pentru a rămâne sănătoasă.

 

Zile de vacanţă şi relaxare.

Vara oferă adesea vacanţe şi timp departe de locul de muncă, ceea ce poate fi minunat dacă sunteţi în primele zile de sarcină atunci când simptomele fizice vă pot face să vă simţiţi mai rău. Relaxarea este foarte importantă în timpul sarcinii.
Din fericire, vara este una dintre cele mai bune momente ale anului pentru o evadare romantică de ultim moment. Aceste vacanţe sunt perfecte pentru ca partenerii să se conecteze şi să-şi petreacă împreună timpul de calitate înainte de a piept cu viața de părinţi.
elefant.ro

Share This:

Eroina
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.