Top
vegetarian

5 greșeli comune pe care le faci ca vegetarian

Din ce în ce mai mulţi oameni trec la un stil de viaţă vegetarian, din motive etice sau de sănătate. Chiar dacă renunţarea la burgeri şi şniţele este cel mai sănătos lucru pe care îl poţi face, tranziţia la o dietă fără carne poate fi destul de dificilă. Pentru a profita de toate benficiile unui stil de viaţă vegetarian, trebui să fii foarte bine informată şi să te asiguri că îţi iei nutrienţii necesari din locurile potrivite.

 

Care sunt cele mai comune greşeli pe care le fac vegetarienii?

 

1. Înlocuirea cărnii cu produse false

 

preparare-tortilla-cu-snitel-crocant-de-soia-1

 

Există foarte multe produse pe piaţă sub denumirea de “carne falsă” care sunt, în principiu, soia procesată şi umplută cu chimicale care dau gustul de pui sau vită. Aceste produse sunt foarte periculoase pentru că sunt total lipsite de nutrienţi şi departe de a fi proaspete (o regulă de bază a vegetarianismului). Impactul chimicalelor asupra sănătăţii contravin beneficiilor aduse de o dietă vegetariană corectă. O alegere sănătoasă ar fi un burger din legume şi fasole roşie.

 

6-14-black-bean-burger-side1
Zoot.ro

 

 

2. Mănânci prea mulţi carbohidraţi.

 

d7b43d4d963d24f25339b181fdcf6f06

 

 

Este foarte uşor să cazi zilnic în capcana pastelor, pâinii şi a covrigilor. Pe măsură ce faci tranziţia, caută diferite reţete şi variante pentru a-ţi diversifica meniul. Mănâncă foarte multe legume şi fructe proaspete în orice variantă posibilă şi foloseşte cu încredere condimente de tot felul.

 

 

3. Uiţi să mănânci proteine

 

8-high-protein-vegetables-header-v2-830x467

 

 

Cel mai bun mod de a fi în formă şi de a avea energie este să mănânci proteine, iar fără carne, trebuie să ai grijă ca în dieta ta să existe quinoa, linte, mazăre, spanac şi broccoli. Există foarte multe legume care conţin proteine, unele chiar mai mult decât carnea. Informează-te şi nu uita să ai o dietă echilibrată.

 

 

4. Bei sucuri procesate

 

3500

 

Nu fi tentat să alegi sucuri “fresh” din supermarket pentru a înlocui un mic dejun sau o masă, pentru că tot ce vei primi este o sticlă de zahăr, conservanţi şi chimicale. Încearcă să mănânci cât mai multe fructe întregi, pentru a nu pierde fibre şi vitamine.

 

Cel.ro

 

5. Mănânci prea puţine calorii

 

shutterstock_271562882

 

Există şi oameni care din lipsă de informaţie ajung la o dietă fadă şi restricţionată. Vegetarianismul nu implică doar salate aşa că ai grijă să mănânci cât mai diversificat şi cât mai colorat.

 

 

 

Share This:

Eroina
No Comments

Post a Comment